2019. évi jeligénk
„Az ajtó előtt állok, és zörgetek!”
(Jelenések 3,20)

MÉDIA ÉS KOMMUNIKÁCIÓ WORKSHOP 2011


A megérkezést, kipakolást követően a WIFI hálózat beállításával és a laptopok felkészítésével vette kezdetét a konferencia. A rövid köszöntés után minden ország küldötte röviden bemutatta magát, szakterületét valamint az országának lehetőségeit, problémáit, tapasztalatait a különböző (írásos és elektronikus) médiákkal kapcsolatban. (Orth Gábor beszámolója.)

A vacsora után megbeszéltük, egyeztettük a workshop programját és a felmerülő szervezési kérdésekre is választ kaptunk. Utána két munkacsoportban folyt tovább a beszélgetés, tapasztalatcsere.

Az első csoport az új tartalmak publikálásával foglalkozott. Általános problémaként merült fel, hogy szinte minden országban a webmester foglalkozik a hírek gyűjtésével, az oldal üzemeltetésével, a technikai problémák megoldásával és a hírek írásával is. Mindez annak ellenére történik, hogy a szoftverek (CMS tartalomkezelő rendszerek pl. Joomla, Drupal, WordPress) lehetőséget adnának olyan testvérek &alkalmazására&, akik nem rendelkeznek olyan szintű számítástechnikai ismeretekkel, ami az oldal üzemeltetéséhez szükséges lenne, viszont a hírek szerkesztésére írására képesek lennének. Szinte mindenhol probléma azonban az ilyen munkatársak felkérése, megtalálása. Szó volt arról is, hogy a hírek, friss tartalmak begyűjtése is problémát okoz.

Erre megoldás lehet az RSS hírkövető rendszer használata, amely összegyűjti a híreket egy csoportba, és lehet közöttük válogatni. Jó példa erre a zürich-i Metodista Gyülekezet oldala, innen is lehet híreket szerezni, főleg a Central Konferencia területéről.

http://cms.emk-zuerinord.ch/aggregator/categories/1

Az interneten keresztül főleg a fiatalabb korosztály elérése prognosztizálható, az idősebbeknek főleg a tőlünk délre eső országokban nincs internet hozzáférésük.

Az új emberek elérésére napjainkban a Facebook a legjobb megoldás, ezen keresztül is tudjuk publikálni a rólunk szóló információkat. Ezen keresztül szélesebb rétegekhez juthatunk el, mintha a gyülekezeti oldalon várnánk a látogatókat. A gyülekezeti oldalra már a speciális közönség látogatása várható, aki keresi a lehetőséget a kapcsolatra. A második csoport a GoogleAnalitics statisztikai és forgalomelemző programot tárgyalta. Ami nagyon hasznos lehet az üzemeltetett oldal látogatottságának és mindenféle statisztikai adatának lekérdezésére. Nagyon hasznos továbbá a látogatók keresési szokásának, visszatérési arányának mérésére. Ezeket a statisztikai adatokat fel lehet használni az oldal üzemeltetésével és továbbfejlesztésével kapcsolatban is.

25. Péntek

A reggel közös áhítattal kezdődött, melyet Jean-Philipp Waechter párizsi metodista lelkész tartott Márk. 6: 30-34 alapján. Jean Philipp arról beszélt, hogy mennyire fontos, hogy a rohanó mindennapokban meg tudjunk állni, időt szánni a csendességre, a pihenésre, hogy megelőzzük a betegségeket, a kimerültséget, a türelmetlenséget. A délelőttöt teljes egészében a Facebook-nak szenteltük. Különböző felhasználó listákat hoztunk létre, amelyekkel az ismerőseinket szűrhetjük meg. Célcsoportokat hoztunk létre a speciális tartalmak megosztására.

Áttekintettük a személyes biztonsági beállítások lehetőségeit. Egybehangzó tapasztalat volt, hogy a Facebook amennyire &időt rabló& elfoglaltság, legalább annyira hasznos az emberek elérésében. Napjaink &Agórája&, ahol (majdnem) mindenki megfordul. Éppen ezért fontos lehet, hogy milyen személyes adatainkba, képeinkbe, gondolatainkba engedünk betekintést.

Az ebéd után a Twitter alkalmazást ismertük meg. Ez egy SMS-hez hasonló rendszer, amely segítségével a számítógépünkről, mobil telefonunkról küldhetünk rövid, maximum 140 karakteres üzenetet, gondolatot, rövid hírt feliratkozott ismerősünknek (&követőnknek)&. Csatolhatunk hozzá képet, videót, alkalmas rövid helyszíni tudósítás azonnali továbbítására is.

A vacsora és az esti városnézés előtt feladatot kaptunk, egy multimédiás összeállítást kellett készítenünk Husz Jánosról (Jan Hus). Prágában több történelmi hely és nevezetesség kapcsolódik Husz Jánoshoz ezeken a helyeken riportot és fényképeket készítettünk, melyeket másnap munkacsoportokban használtunk fel.

26. Szombat

A szombati áhítatot Ildivel közösen tartottuk, Bábel tornyáról beszéltünk. Az ihletet az adta, hogy annyi féle ember gyűlt össze egy, közös cél érdekében. Mindannyian a másik számára érthetetlen anyanyelvvel, különböző élethelyzetből jöttünk, mégis megtaláltuk a közös nyelvet, a közös hangot, a közös ima erejét. Ezt erősítette, hogy elénekeltük angolul, majd az anyanyelvünkön az Amazing grace-t, és az áhítat végén közösen elmondtuk az Úr imádságát.

A délelőtt a különböző CMS tartalomkezelő rendszerek megismerésével telt. Áttekintettük a Joomlával, Drupal-lal és Wordpres-szel kapcsolatos ismereteinket, tapasztalatainkat. Létrehoztunk egy WordPress oldalt is amit közösen szerkesztettünk és hoztunk létre, rajtuk különböző multimédiás tartalmakkal. Hasznos segítségként használható a http://wordpresschurch.org/ oldal, amelyen kimondottan egyházi felhasználást szem előtt tartva ad tanácsot weboldal létrehozására és üzemeltetésére.

Az ebéd után újabb városnézés következett, így volt lehetőségünk nappali képeket is készíteni a városról és a nevezetességekről. A vacsorát követően a különböző munkacsoportok nekiláttak a saját Husz feladat elkészítésének. Készült szöveg, podcast (rádió), videó és kép tartalom. Összességében nagyon hasznosnak bizonyult a konferencia, tapasztalatot tudtunk megosztani, cserélni egymással. Vannak olyan területek, amiben a Magyarországi Metodista Egyház elől jár, ilyen a Facebook megjelenés amely, a már korábban említett lehetőségek miatt nem véletlenül kapott nagy hangsúlyt a workshopon. A fejlődési irányunk az lehetne, hogy minden gyülekezetben megtaláljuk azokat az embereket, akik az oldal kezelését (hírszerkesztés, gyűjtés) meg tudják oldani. A technikai üzemeltetést 2-3 ember meg tudná valósítani, amennyiben csak az üzemeltetéssel, fejlesztéssel kellene foglalkozniuk.

Kérdés lehet még, hogy mennyire kell egységes megjelenés az egyház oldalainak. Erre nem találtam példát, gyakorlatilag ahány gyülekezet, annyiféle weboldal. Ami egységesnek mondható az a metodista jelképek használata. Megfontolandó lehet egy hasonló workshop megrendezése a gyülekezeteinkben médiával foglalkozó munkatársak számára.

Önnek mi a véleménye?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

x

Check Also

BÚCSÚ RAFFAEL ISTVÁNTÓL

Szomorú szívvel adunk hírt róla, hogy Nagyszombat délutánján, március 30-án, az Úr magához szólította értékes ...